Concept information
Preferred term
United States Occupational Safety and Health Administration
Type
-
mesh:Descriptor
Definition
- An office in the Department of Labor responsible for developing and establishing occupational safety and health standards.
Broader concept
Entry terms
- Occupational Safety and Health Administration
- Occupational Safety and Health Administration (U.S.)
- Occupational Safety, Health Administration, United States
- OSHA
- United States Occupational Safety, Health Administration
Allowable Qualifier(s)
In other languages
-
French
-
Administration américaine de la santé et de la sécurité au travail
-
Administration de la santé et de la sécurité au travail
-
Administration de la santé et de la sécurité au travail des États-Unis
-
Administration de la santé et de la sécurité au travail des États-Unis d'Amérique
-
Administration de la santé et de la sécurité au travail des USA
-
Commission américaine de la santé et de la sécurité du travail
-
Commission de la santé et de la sécurité du travail des États-Unis
-
Commission de la santé et de la sécurité du travail des États-Unis d'Amérique
-
Commission de la santé et de la sécurité du travail des USA
-
OSHA (USA)
URI
http://data.loterre.fr/ark:/67375/JVR-SF157JBC-2
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}