Concept information
Preferred term
effet de fausse célébrité
Definition
- Les noms de personnages inconnus étudiés en situation d'attention divisée sont plus facilement jugés célèbres ultérieurement en comparaison avec de nouveaux noms inconnus (Jacoby, Woloshyn et Kelley, 1989.)
Broader concept
Belongs to group
Bibliographic citation(s)
-
• Jacoby, L. L., Woloshyn, V., & Kelley, C. (1989). Becoming famous without being recognized: Unconscious influences of memory produced by dividing attention. Journal of Experimental Psychology: General, 118(2), 115-125. https://doi.org/10.1037/0096-3445.118.2.115
[Type d'étude : étude empirique / Accès : fermé]
Creator
- Frank Arnould
Has theory(ies)
In other languages
-
English
URI
http://data.loterre.fr/ark:/67375/P66-BHV1KRRR-0
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}