Skip to main content

Psychologie cognitive de la mémoire humaine (thésaurus)

Search from vocabulary

Concept information

phénomène > phénomène de la mémoire > effet de fausse célébrité

Preferred term

effet de fausse célébrité  

Definition

  • Les noms de personnages inconnus étudiés en situation d'attention divisée sont plus facilement jugés célèbres ultérieurement en comparaison avec de nouveaux noms inconnus (Jacoby, Woloshyn et Kelley, 1989.)

Belongs to group

Bibliographic citation(s)

  • • Jacoby, L. L., Woloshyn, V., & Kelley, C. (1989). Becoming famous without being recognized: Unconscious influences of memory produced by dividing attention. Journal of Experimental Psychology: General, 118(2), 115-125. https://doi.org/10.1037/0096-3445.118.2.115

    [Type d'étude : étude empirique / Accès : fermé]

Creator

  • Frank Arnould

In other languages

URI

http://data.loterre.fr/ark:/67375/P66-BHV1KRRR-0

Download this concept:

RDF/XML TURTLE JSON-LD Created 12/4/17, last modified 3/24/23