Skip to main content

Psychologie cognitive de la mémoire humaine (thésaurus)

Search from vocabulary

Concept information

phénomène > phénomène de la mémoire > effet d'assoupissement

Preferred term

effet d'assoupissement  

Definition

  • Dans certaines circonstances, un message produit par une source peu crédible devient plus persuasif avec le temps.

Belongs to group

Bibliographic citation(s)

  • • Hovland, C. I., & Weiss, W. (1951). The influence of source credibility on communication effectiveness. Public Opinion Quarterly, 15(4), 635-650. https://doi.org/10.1086/266350

    [Type d'étude : étude empirique / Accès : fermé]

  • • Kumkale, G. T., & Albarracin, D. (2004). The sleeper effect in persuasion: A meta-analytic review. Psychological bulletin, 130(1), 143-172. https://doi.org/10.1037/0033-2909.130.1.143

    [Type d'étude : méta-analyse / Accès : fermé]

Creator

  • Frank Arnould

In other languages

URI

http://data.loterre.fr/ark:/67375/P66-FKDSR7KN-H

Download this concept:

RDF/XML TURTLE JSON-LD Created 12/4/17, last modified 3/15/23