Passer au contenu principal

Cognitive psychology of human memory (thesaurus)

Choisissez le vocabulaire dans lequel chercher

Concept information

phenomenon > memory phenomenon > sleeper effect

Terme préférentiel

sleeper effect  

Définition

  • In some circumstances, a message produced by a low credible source becomes more persuasive over time.

Concept générique

Appartient au groupe

Référence(s) bibliographique(s)

  • • Hovland, C. I., & Weiss, W. (1951). The influence of source credibility on communication effectiveness. Public Opinion Quarterly, 15(4), 635-650. https://doi.org/10.1086/266350

    [Study type: empirical study / Access: closed]

  • • Kumkale, G. T., & Albarracin, D. (2004). The sleeper effect in persuasion: A meta-analytic review. Psychological bulletin, 130(1), 143-172. https://doi.org/10.1037/0033-2909.130.1.143

    [Study type: meta-analysis / Access: closed]

Créateur

  • Frank Arnould

Traductions

URI

http://data.loterre.fr/ark:/67375/P66-FKDSR7KN-H

Télécharger ce concept :

RDF/XML TURTLE JSON-LD Date de création 04/12/2017, dernière modification le 15/03/2023